maandag 7 januari 2013

Google Hangout


Zoals jullie zelf reeds ervaren hebben, is Google Hangout een videocommunicatie middel van Google waarmee je met verschillende vrienden, familieleden of zelfs docenten kunt communiceren. Dit gebeurd via de computer of laptop. Er kunnen maximaal tien mensen deelnemen aan een gesprek via Google Hangout. Het is een vereiste om in het bezit van een webcam te zijn, anders kom je niet zo ver.



Zoals het mooi op de site van Google staat vermeld: “Een hangout is een soort videoconferentie/beeldbellen binnen Google+. Gratis, en voor niets. Met maximaal 10 mensen tegelijk kun je live chatten, spreken en kijken tegelijk.”

Voor de mensen die het willen uitproberen…. Jullie hebben het volgende nodig om een Hangout te kunnen starten:
   
·         Een Google+ account;
·         Een camera op je PC of laptop;
·         Een microfoon op je PC of laptop;
·         Een Google+ pagina ( is niet noodzakelijk, maar komt professioneler over)
·         Google Voice & Video (een plugin, wordt vanzelf geinstalleerd);
·         Een headset is makkelijk maar hoeft niet;
·         De namen van de personen die je wilt uitnodigen voor de Hangout. Je kunt ook een hele cirkel uitnodigen. (Dit laatste zou wel handig zijn aangezien je niet een hangout wilt starten met jezelf als enige deelnemer. Echter dit kan ook heel gezellig zijn als je over een gigantische hoeveelheid humor, fantasie en zelfspot beschikt)

Bovenstaande informatie zou voldoende moeten zijn om jullie over de drempel te halen en zelf een hangout te laten beginnen, voor diegene die dit nog niet gedaan zouden hebben dan.

Dan nu even een switch naar het Hangout gesprek met mevrouw  Diks. Graag hoor ik van jullie hoe jullie dit hebben ervaren. Zelf vond ik het een hele leuke ervaring. Leuk omdat het nieuw was en ik daarom direct van alles ging uitproberen wat betreft de geluiden en de vermommingen. Het eerste wat je ziet wanneer je zo`n gesprek binnenkomt, is ook datgene waarop je je gaat focussen. In mijn geval dan. Ik heb een hele tijd niet precies geweten hoe ik in het gesprek moest komen, maar dat is uiteindelijk gelukt. Het eerste wat ik zag, waren Falco,Edwin en mitchell die zich, als kleine kinderen voor het eerst in een snoepwinkel, van alles op hun hoofd hadden gezet. Zonnebrillen, hoeden, piratenhoed, ooglapjes, noem maar op. Ik ging gezellig mee doen. Waarom ook niet….
Op het moment dat mevrouw Diks werd toegevoegd aan het gesprek ging het er wat serieuzer aan toe. We hadden het voornamelijk over de inhoud van de training en de Hangout zelf. We wachtten steeds het juiste moment af om interventies te plegen met het ruime assortiment van geluidjes zodat ook mevrouw Diks de humor er wel van in zag. Daarnaast gingen de vermommingen op een rustiger tempo gewoon door.

Al met al kan ik zeggen dat het een leuke ervaring was, wel wat kort misschien. Maar een Hangout starten is heel simpel en snel gedaan! Op naar de volgende ervaring !

3 opmerkingen:

  1. Om eens aan een google hang out deel te hebben genomen vond ik leuk. Ook omdat het nieuw voor mij was. Hierdoor weet ik wat het precies inhoud en hoe ik dit in de toekomst zou kunnen gaan gebruiken. Het lijkt veel op Skype.

    Ik kon ook al met al zeggen dat het een leuke ervaring was! :) Bij ons was het ook vrij kort door omstandigheden maar we hebben de tijd die er nog over was goed kunnen benutten.

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Google hang out is leuk om een keer uit te proberen, echter moet je niet met twee laptops te dicht bij elkaar zitten want dan stoort het programma. Maar het doel van hang out is natuurlijk om over een grotere afstand te communiceren met beeld en geluid.

    Er zijn veel programma's met de zelfde functie als google hang out, dus moet ik nog kijken of ik dit programma vaker ga gebruiken, of dat ik het bij een keer laat.

    Gr Mark van Mourik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het zelf wel een leuke ervaring alleen vond ik het jammer dat het niet altijd even verstaanbaar was en dat je soms zoon heel piepend geluid kreeg (storing). Ik denk dat ik het door deze reden ook niet snel nog een keer zal gebruiken, maar ik heb het over het algemeen eigelijk ook niet nodig.

    Ik had verder wel ongeveer dezelde ervaring als jullie hier beschrijven! Zo werd er ook veel met de effecten geexperimenteerd haha, dat maakte het wel erg komische. Er werd natuurlijk ook serieus gesproken en onze ervaringen gedeeld van wat we tot nu toe van de training vonden en onze onduidelijkheden werden beantwoord.

    Jullie maken erg duidelijk wat er precies voor nodig is en ik denk dat iemand met weinig ervaring hier ook snel gebruik van kan maken. Het is niet lastig en jullie omschrijven het duidelijk. Goed blog!

    BeantwoordenVerwijderen