donderdag 31 januari 2013

Reflectie Mitchell


Ik heb ondanks sceptisch te zijn geweest genoten van deze training.
In het begin verwachtte ik niet erg veel omdat ik ervan was overtuigd dat alle studenten wel zo'n beetje experts moeten zijn op dit gebied. Ondanks dat vond ik het een leuk initiatief, het is weer eens wat anders dan de gebruikelijke trainingen.
Daarom viel het me erg op dat er in eerste instantie zoveel weerstand was.
Mensen wilden geen twitteraccount aanmaken ondanks dat dit volledig anoniem kon.
Ik denk dat deze mensen gedurende de training wel enigszins zijn bijgedraaid, dit was te merken aan de activiteit op twitter.
De hangout die we hebben georganiseerd was ook leuk om te doen, dit is iets dat ik in de toekomst zeker nog vaker zie gebeuren.


Ook de open space was een succes, veel medewerkers van Zuyd waren geïntereseerd en velen hebben aangegeven wat aan de informatie gehad te hebben.
De uitdaging voor ons was om zo creatief mogelijk met onze middelen om te gaan, we hadden namelijk veel dingen om te demonstreren maar weinig ruimte en apparatuur. Ik ben van mening dat we erin geslaagd zijn om toch een heel interactieve en interessante demonstratie op te zetten, dit bleek ook wel uit de reacties van de geïnteresseerden.

Verder was er nog de presentatie van onze webtools. Deze is ondanks onze creatieve (al zeg ik het zelf) setup niet geheel vlekkeloos verlopen. De hangout die wij hadden opgezet bleek niet te werken en de livestream die op een gegeven moment werd gebruikt om te presenteren bleef vaker hangen of werd onderbroken door reclame. Ik ben ook niet van mening dat we veel mensen iets met deze presentatie hebben kunnen bijleren, ons publiek bestond dan ook uit mensen waarvan ik zeker weet dat 90% regelmatig met deze middelen werkt.

Al met al vond ik het een leuke ervaring, maar blijft het leereffect bij mij uit.
Ik was al bekend met al deze webtools en heb helaas ook niks nieuws kunnen leren op dit gebied. Ik ben wel blij dat ik anderen tijdens de open space, en hopelijk ook middels de wiki, dingen heb kunnen leren.

1 opmerking:

  1. Jammer dat je vindt dat je niets hebt geleerd in deze training. Snap dat je de nodige tools al kende en dat je in dat opzicht niet vaardiger bent geworden (in groep groot verschil). Wel had je dan wellicht juist meer kunnen focussen op hoe deze tools effectief in te zetten want daar draait het uiteindelijk om. De tools zijn ene instrument. In je reflectie zeg je dara niets over.

    BeantwoordenVerwijderen